ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

 

Általános Szerződési Feltételek homlokzati műanyag nyílászárók és belső ajtók forgalmazására
(ÁSZF),

mely elválaszthatatlan részét képezi a Pallasz Enteriőr Kft. (5600 Békéscsaba, Gyulai út 40-1.) adószáma: 24705905-2-04 bankszámlaszám: CIB BANK 10700165-71909057-51100005), mint vállalkozó által homlokzati és beltéri nyílászárók, valamint kiegészítőinek értékesítésére, a szerződő féllel továbbiakban megrendelővel kötött megrendelésnek.

1. A megrendelés létrejötte

a. A vállalkozó vállalja, hogy az ügyfél írásbeli vagy személyes megkeresésére, az ügyfél által megadott homlokzati nyílászáró(k) gyártási (beltéri ajtó esetén nyílásméret) méreteire, beleértve a nyílászárókhoz kért kiegészítőikre (ajánlatadásban szereplő rövidítések, magyarázatok, leírások figyelembevételével), térítésmentesen részletes ajánlatot készít. Amennyiben a megrendelő nem igényli a felmérést (saját szakemberrel építi be a nyílászárót), úgy az aláírásával, előlegfizetésével vagy mailben tett ajánlatkérés esetén az előleg megfizetésével igazolja az ajánlatban lévő nyílászárók méretének helyességét, arra a méretre történő legyárthatóságát, beleértve a kiegészítőket, amit a megrendelő adott meg. A megrendelő aláírásával vagy/és előlegfizetésével elismeri, hogy a megrendelésben szereplő termékek és annak kiegészítői méretéről, helyzetéről és az ajánlatban szereplő rövidítésekről teljes ismerettel rendelkezik. Megrendelő elismeri egyben, hogy elolvasta az ajánlatban lévő szakmai rövidítéseket, kifizetési ütemezéseket, a rövidítéseket tartalmazó magyarázatokat. Amennyiben valamilyen rövidítést, magyarázatot a megrendelő nem tud értelmezni, azt írásban, e-mailben hivatalosan küldi el a vállalkozónak. Erről a vállalkozó hivatalos írásos választ ad a megrendelőnek. Ezt követően a megrendelő elismeri, hogy elegendő tájékoztatást kért és kapott a kérdéseire. 

b. Amennyiben az ügyfél a méreteket nem tudja meghatározni és egyben kéri a vállalkozótól a nyílászárók beépítését, úgy a vállalkozó biztosítja a külsős vagy vele partneri együttműködésben álló felmérő (beépítő) szakembert, aki megállapítja a homlokzati nyílászárók gyártási méreteit, beltéri ajtók esetében a nyílásméretet vagy borítás külméretet vagy tokmag külméretet vagy átjárhatósági méretet (egyéb méret az ajánlatadásban kerül rögzítésre). Az megrendelő helyszínen tájékoztatja a felmérőt, hogy az egyes nyílászárókat milyen nyitási iránnyal és kiegészítőkkel kéri. A felmérés során felmérési dokumentum készül és az abban foglaltak (méretek, nyitásirányok, kiegészítők, rövidítések) a mérvadók a vállalkozó által történő felmérést követő hivatalos ajánlatadáskor a megrendelő részére. A vállalkozó nem veszi figyelembe a felmérés előtti, megrendelő által adott tájékoztató méreteket, nyitásirányokat, kiegészítőket, hanem a hivatalos felmérési dokumentum továbbiakban a mérvadó, amire a vállalkozó felelősséget vállal. A felmérési dokumentum az alapja a hivatalos árajánlatnak, beépítéssel történő megrendelés esetén. A felmérés díja a mindenkori árajánlatban szereplő díjazás. A felmérés összege Budapesten belüli beépítés esetén jóváírásra kerül a beépítés összegéből, amennyiben erre más iránymutatás nem szerepel az ajánlatadásban. Más településen történő felmérés díja egyedileg kerül megállapításra. A felmérési díj, esetleges rendelés elmaradása esetén nem jár vissza, hivatalos munkavégzés miatt.

c. A részletes ajánlat tartalmazza – ügyfél 1/a pontban megfogalmazott igényeinek figyelembevételével – a nyílászárók, kiegészítők típusát, anyagát, méretét, színét, különleges igényeket és azok technikai megvalósíthatóságát, a nyitásmódokat, a vállalási határidőt, továbbá tételesen a bruttó vagy/és nettó eladási összeget. Áfa a mindenkori törvényben meghatározott százalék – jelenleg 27%.

Általános rövidítések - magyarázatok ajánlatadás esetén:

  • FIX - Nem nyíló ablak
  • NY - Egyszárnyú nyíló ablak
  • BNY - Egyszárnyú bukó és nyíló ablak
  • BUKÓ - Egyszárnyú buktatható ablak, ami lehet felső egykilincses és oldalsó kétkilincses
  • KFNY-BNY - Kétszárnyú ablak, ahol az egyik szárny BNY, míg a másik nyíló
  • TOKOSZTOTT BNY-BNY - Kétszárnyú ablak, ahol mind a két szárny BNY
  • Alakos ablak - nem csak párhuzamos oldalakat tartalmazó ablak - pl. háromszög, rombusz stb... 
  • MB – Méreten belül - lehet szélességi és magassági (Szélességi – oldalt, Magassági – alul, felül)
  • MK – Méreten kívül - lehet szélességi és magassági (Szélességi – oldalt, Magassági – alul, felül)
  • KOMBI redőny – Lehúzható szúnyoghálóval kombinált redőny
  • SIMA redőny – Lehúzható háló nélküli redőny
  • ZP vagy PF – Párkányfogadó az ablak alján - lehet MB vagy MK
  • Uw – A szerkezet teljes szigetelési mutatója
  • Ug – Az üveg középpontban mért szigetelési mutatója
  • Uf – A tok/szárny kapcsolat szigetelési mutatója
  • MP – Melegperemes (nem ALU vagy acél) üvegközti távtartó  

Nyitásirányok:

Befele nyíló szerkezet esetén a nyitásirányt belső oldalról kellmeghatározni.

Kifele nyíló szerkezet esetén a nyitásirányt a külső oldalról kell meghatározni.

Minden más, a fenti nyitásirányoktól eltérő megoldásokat az ajánlatadásban a vállalkozó leírta a megrendelő részére.

d. Az ajánlat az ajánlattétel időpontjától számított 8 napig (egyéb esetben az ajánlatban szereplő időpontig) érvényes, amennyiben az ajánlaton ettől eltérő időintervallum nem szerepel.

e. Az ajánlati ár az ajánlatban szereplő nyílászárókra és a felsorolt kiegészítőkre vonatkozik. Vállalkozó általi beépítés esetében az ajánlati ár tartalmazza a nyílászárók és felsorolt kiegészítők összegén túl, az ügyfél által kért beépítés összegét is, külön soron.

f. Amennyiben az ügyfél az előző pontban írt időtartamon belül a vállalkozó ajánlatában foglaltakat – módosítás nélkül – elfogadja, a szerződő felek személyesen megrendelést írnak vagy az ügyfél a vállalkozó által megküldött pontos ajánlatra hivatkozva E-mailben megrendeli a nyílászárók legyártását és beépítését – előleg elutalásával. Amennyiben az ügyfél az ajánlat módosítását kezdeményezi, a felek álláspontjainak egyeztetése és az ajánlat módosítása után kerülhet sor a megrendelésre. Minden esetben írásban kell a módosítást kérni, a szóban elhangzott változtatási kérést a Pallasz Enteriőr Kft. nem tud elfogadni és ez nem minősül a megrendelő általi hivatkozási alapnak. Megrendelőnek tekintendő a megrendelés aláírásakor a „MEGRENDELŐ” felíratnál szereplő személy, vagy dokumentummal bizonyíthatóan meghatalmazottja, cég esetén a cégben aláírásra jogosult személy vagy a megrendeléshez szükséges aláírási jogokkal, dokumentummal bizonyíthatóan meghatalmazott személy. Ugyan ezen iránymutatás igaz a hivatalos e-mailben történő ajánlatadás esetén is.

g. A megrendelő az előző pontban írt megrendelés aláírásával vagy e-mailben történő megküldésével egyidejűleg köteles a megrendelésben megjelölt termék(ek) bruttó teljes termékdíjának meghatározott, a megrendelésben rögzített összegét előleg jogcímén befizetni a vállalkozó pénztárába, vagy a vállalkozó bankszámlájára átutalni. A beépítés összege a beépítést követően kerül megfizetésre a helyszínen készpénzben, egyedi esetben helyszíni átutalással, erre előleget nem kell a megrendelőek fizetni, ha erre a megrendelőben, ajánlatadási e-mailben nincs leírás.

h. A megrendelésben szereplő a vállalkozó által vállalt szállítási várható határidő azon a napon indul, mely napon a megrendelő az 1/g pontban írt előleget a vállalkozó pénztárába befizette, vagy mely napon ezen előleget a vállalkozó bankszámláján a számlavezető pénzintézet jóváírja, és tényleges gyártási (beltéri ajtó esetén nyílásméret vagy egyéb méret, amit a megrendelő rögzít) méretek állnak rendelkezésre és a megrendelés aláírása mindkét fél által megtörtént vagy a megrendelő által küldött e-mailben történő megrendelés megérkezett a vállalkozóhoz. Mindegyik feltétel teljesülése esetén a vállalkozó gyártásba adja az utolsó hivatalos ajánlatban szereplő termékeket. Előlegutalás nem minősül gyártási idő kezdetének, amennyiben nem áll minden gyártási adat a vállalkozó rendelkezésére. Előleg utalása is megrendelésnek minősül és a gyártási idő kezdetének számít, ha minden információ birtokában van a vállalkozó. 

Várható gyártási határidő kerül megállapításra, mivel a termékgyártó, a Pallasz Enteriőr Kft.-nek nem pontos gyártási dátumot határoz meg, hanem egy várható termék elkészülési időt. A gyártó cég a termék legyártását követően, a Pallasz Enteriőr Kft. részére egy szállítási dátumot határoz meg, ami már tényleges szállítási határidőt jelent, de erről a Pallasz Enteriőr KFT. is a szállítást megelőző napokban értesül csupán. 

A vállalkozó az előlegről az előleg befizetésével egyidejűleg, vagy a vállalkozó számláján történő jóváírástól számított 8 munkanapon belül, előlegszámlát állít ki a megrendelő részére. Előlegszámla kiállítás feltétele, hogy a megrendelő e-mailben megküldje a vállalkozónak a számlázási adatait. Ennek hiányában a rendelkezésre álló adatok szerepelnek csak a számlán, amit későbbiekben módosítani nem lehet.

i. A megrendelő aláírásával (email megküldésével) elismeri, hogy a megrendelésben szereplő termékek mennyiségéről, külső megjelenésről, műszaki paramétereiről, működéséről és nyitásmódjairól, kiegészítőiről és szakmai rövidítésről megfelelő és elegendő tájékoztatást kért és kapott. Az ajánlatadásban szereplő magyarázatokat, kifizetési ütemezéseket elolvasta, azt megismerte.

j. A jelen ÁSZF 1/e pontjában írt megrendelés az előleg megfizetés dátumától számított 1 munkanapig díjmentesen módosítható vagy lemondható, utána a megrendelő köteles megtéríteni a vállakózónak az addig felmerült költségeit, és az elvárt hasznot. A módosítás alkalmával az 1/e pontnak megfelelően új megrendelés aláírására vagy megküldésére kerül sor. A módosítás növelheti a gyártási határidőt.

k. A vállalkozó térítés ellenében vállal(hat)ja az általa forgalmazott termékek helyszínre szállítását vagy terméket gyártó cég által előírt szakszerű beépítést. A vállalkozó a beépítést alvállalkozóval vagy partneri együttműködésben álló szerelővel is kiviteleztetheti, erről külön tájokoztatást nem köteles a megrendelőnek adni. A megrendelő aláírásával / előleg megfizetésével elismeri, hogy a megrendelésben szereplő termékek beépítéséről, és annak várható határidejéről megfelelő és elegendő tájékoztatást kért és kapott.

2. A megrendelés teljesítése

a. A vállalkozó a megrendelésben rögzített nyílászárókat és tartozékait az ÁSZF pontjainak figyelembevételével teljesíti. (A vállalkozó és a megrendelő között létrejövő közös egyeztetést követően megállapított beépítési időpont nem minősül teljesítési kritériumnak.) Beépítési időpontot a teljes vételár megfizetését követően a Pallasz Enteriőr Kft. vagy vele partneri megbízással rendelkező szakcég állapítja meg. A termék várható gyártási ideje nem jelenti ezért a termék beépítésének az időpontját.

c. Amennyiben tartós gyártói üzemzavar, a termeléshez szükséges anyagok tartós hiánya, közlekedési akadályok vagy egyéb elháríthatatlan ok miatt a vállalkozó a vállalt várható határidőhöz képest további 45 napon belül sem tud teljesíteni, és a megrendelőnek a módosult időpontról tájékoztatást adott, úgy jogosult a szerződéstől elállni azzal, hogy köteles a Megrendelőnek a megfizetett vételár előleget visszafizetni.

d. Várható gyártási időt befolyásolja a kialakuld COVID helyzet és a piaci alapanyagellátást befolyásoló orosz-ukrán háborús helyzet, üzemzavar, ünnepnap, munkaszüneti nap. Ezért felelősség nem terheli a Pallasz Enteriőr Kft.-t. 

3. A termék átadás-átvétele

a. A termék átadás-átvétele időben minden esetben a gyári szállítást követően a beépítést vagy a megrendelő általi elszállítást megelőzően következik be. Ekkor mennyiségi és szemrevételezési vizsgálat történik (darabszám, szín, üvegezés). Beépítés esetén a megrendelő kérheti a termék szemrevételezését. Beépítéssel leadott megrendelés esetén a termék nem egy raktárban található meg, amit a megrendelő tudomásul vesz. Ebben az esetben a szaküzlettel és a raktár kezelőjével kell egyeztetni a termékek megtekintésének tárgyában.

b. A vállalkozó köteles a megrendelőt a nyílászáró(k) megérkezéséről értesíteni E-mailben vagy telefonon. Ez tekinthető a nyílászáró(k) átadásának-átvételének az időpontjának. A megrendelést így teljesítettnek kell tekinteni.

c. Az átadás-átvétel helyszíne a megrendelővel előre egyeztetett helyszín.

d. A megrendelő és a vállalkozó vagy megbízottja, kölcsönösen együttműködve, a termék átadás-átvételekor, az átadás-átvétel helyszínén mennyiségi és szemrevételezési vizsgálatot tart. Az átadás-átvétel csak abban az esetben tagadható meg, ha a megrendelés és a termék műszaki paraméterei vagy mennyisége (részszállítás külön megegyezés szerint) bizonyíthatóan eltér (a bizonyítás a megrendelő feladata). Hibás teljesítés esetén jegyzőkönyv készül, melyben megállapodnak a megrendelés teljesítés további menetében. Amennyiben a megrendelés és a teljesítés között az ÁSZF pontjai szerint nincs bizonyítható eltérés, de a megrendelő egyéb okokra hivatkozva megtagadja az átvételt, az átadás-átvétel folyamata külön írásos megállapodás hiányában, 3 munkanap elteltével megtörténtnek kell tekinteni.

e. A megrendelő a termék átvétele után – a vállalkozó végszámlája ellenében – köteles a jelen ÁSZF 1/g pontja alapján befizetett előleg beszámítása után a fennmaradó vállalkozói díjrészt megfizetni.

f. A megrendelő az előző pontban írt vállalkozói díjfizetési kötelezettségének maradéktalan teljesítéséig nem tarthat igényt a termék átvételére és a beépítés megkezdésére.

g. Amennyiben a megrendelő a jelen ÁSZF 3/b pontjában írt értesítést követő 10 napon belül a termék szakszerű elszállításról vagy a beépítés időpontjáról nem rendelkezik, a vállalkozó tárolási díjat számíthat fel (külön szerződés keretein belül), melynek napi mértéke a megrendelés bruttó értékének 0,5 %-a. Amennyiben a megrendelő a készterméket 90 napon belül sem szállítja el, a vállalkozó azzal szabadon rendelkezhet, és megszerzi annak tulajdonjogát akkor is, ha a megrendelő a megrendelési díjat maradéktalanul megfizette. Amennyiben a termékdíj maradéktalanul nincs megfizetve, annak követelését a a vállalkozó továbbra is fenntartja. Addig keletkezett terméksérülésért, fólia ráégésért, szennyeződés lerakódásért a vállalkozót felelősség nem terheli.

h. Ha a szerződés szerinti termék teljesítés már megtörtént és a vállalkozó vagy annak megbízott partnere végzi a helyszínre szállítást és/vagy a beépítést, a megrendelő a saját telephelyén a beépítést követően köteles átadás-átvételt végrehajtani. A felmerülő reklamációt írásban fényképekkel mellékelve haladéktalanul köteles a vállalkozó tudomására hozni. Csak a külsős beépítő szakembernek vagy fuvarozást végző cégnek közölt hibák nem minősülnek hivatalos tájékoztatásnak a vállalkozó felé. A vállalkozó a megrendelő reklamációjáról szóló írásbeli értesítés kézhezvételétől számított 15 munkanapon belül a kivizsgálására szakembert küldhet vagy a mellékelt reklamációt és fényképeket megküldi a gyártónak elbírálásra.  Amennyiben a megrendelő reklamációja vélhetően jogos, a vállalkozó a gyártóval, és közösen gondoskodnak a törvényi előírásoknak megfelelően, a hiba kijavításáról. Amennyiben a megrendelő minőségi kifogása alaptalannak bizonyul, a megrendelő köteles a vállalkozó azon költségeit megtéríteni melyek a minőségi kifogás vizsgálata során felmerültek.

i. Ha a szerződés szerinti teljesítés már megtörtént és nem a vállalkozó végzi a helyszínre szállítást és/vagy a beépítést, a teljesítés után a hibás vagy hiányos teljesítésre való hivatkozás kizárólag rejtett hiba esetén lehetséges. A felmerülő reklamációt írásban fényképekkel mellékelve haladéktalanul köteles a vállalkozó tudomására hozni. A vállalkozó a megrendelő reklamációjáról szóló írásbeli értesítés kézhezvételétől számított 8 munkanapon belül a kivizsgálására szakembert küldhet vagy a mellékelt reklamációt és fényképeket megküldi a gyártónak elbírálásra. Amennyiben a megrendelő reklamációja vélhetően jogos, a vállalkozó a gyártóval, és közösen gondoskodnak a törvényi előírásoknak megfelelően, a hiba kijavításáról. Amennyiben a megrendelő minőségi kifogása alaptalannak bizonyul, a megrendelő köteles a vállalkozó azon költségeit megtéríteni melyek a minőségi kifogás vizsgálata során felmerültek.

4. Kötelezettség

a. A vállalkozó a jelen ÁSZF -ben írt megrendelés alapján a forgalmazott termékekre a vonatkozó jogszabályok és a megrendelt termékeket gyártó cégek által vállalt, a megrendelés időpontjában, érvényben lévő kötelezettségeket vállalja (szavatosság, jótállás). A megrendelő aláírásával, előleg megfizetésével elismeri, hogy a termékre jellemző kötelezettségekről elegendő és megfelelő tájékoztatást kapott.

b. A kötelezettség kezdő időpontja a termék átadás-átvételének időpontja.

c. A megrendelő a törvényi kötelezettségek ideje alatt felmerült reklamációt írásban fényképek mellékletében köteles a vállalkozó tudomására hozni. A vállalkozó a megrendelő reklamációjáról szóló írásbeli értesítés kézhezvételétől számított 15 munkanapon belül a kivizsgálására szakembert küldhet vagy a mellékelt reklamációt és fényképeket megküldi a gyártónak elbírálásra. Amennyiben a megrendelő minőségi kifogása vélhetően jogos, a vállalkozó felveszi a kapcsolatot a gyártóval, és közösen gondoskodnak a törvényi előírásoknak megfelelően a hiba kijavításáról. Amennyiben a megrendelő minőségi kifogása alaptalannak bizonyul, a megrendelő köteles a vállalkozó azon költségeit megtéríteni melyek a minőségi kifogás vizsgálata során felmerültek.

d. A vállalkozó mentesül a kötelezettségi felelősség alól, ha a vevő a terméket nem megfelelően szállítja, vagy nem szakszerűen építi, vagy építteti be, vagy a karbantartást nem, vagy hiányosan végzi, vagy nem rendeltetésszerűen használj a termékeket. Mentesül még a kötelezettségi felelősség alól, nem a vállalkozó okozta balesetből adódó kárnál, elemi kárnál, valamint idegenkezű rongálásból eredő kárnál. Mentesül továbbá, ha a vevő nem megfelelő körülmények közé építi, vagy építteti be a termékeket, erős párakicsapódás, vakolásból eredő hibák, mész, cement, festék, egyéb maró hatású vegyi anyagok, használata okozta elszíneződések, külső behatások esetén. A vállalkozó mentesül a kötelezettségi felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a vevő felé való teljesítés után keletkezett.

5. Jogviták

a. A felek kölcsönösen kötelezettséget vállalnak arra, hogy a jelen ÁSZF -ben írt megrendeléssel kapcsolatos vitáikat elsődlegesen békés úton, peren kívül, tárgyalással igyekeznek megoldani. Ha ez eredménytelenül végződik, a felek elfogadják Gyulai Járásbíróság (5701 Gyula Béke sugárút 38.) illetékességét.

b. A jelen ÁSZF -ben nem szabályozott kérdések vonatkozásában a megrendelés szabályai illetőleg a Ptk. rendelkezései az irányadóak.

Kelt.: Budapest, 2022.01.10
Pallasz Enteriőr Kft.

 

Ez a weboldal sütiket használ!

A kényelmes böngészési élmény érdekében sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, illetve a weboldal forgalmunk elemzéséhez. A weboldalunkra vonatkozó sütikezelési feltételeinkkel kapcsolatban a "Részletek" gombra kattintva kaphat bővebb tájékoztatást. Rendben! Részletek